Poslední rok z nás udělal fintech, tvrdí matador benefitů Nicoletti

Většina firem si díky pandemické krizi prošla za poslední rok výraznými změnami a mnohé byly donuceny k přehodnocení svých strategií. Někdy se však jednalo o pozitivní posun, jako na poli zaměstnaneckých benefitů. Své o tom ví generální ředitel společnosti Up Česká republika, Stéphane Nicoletti, jehož firma kromě covidu čelí i stravovacímu paušálu.

Jak se vyvíjelo vaše podnikání během koronavirové krize?

V prvních měsících po vypuknutí pandemie jsme museli výrazně urychlit proces digitalizace nabídky, aby vyhověla novým potřebám generovaným pandemií. Povedlo se a díky tomu jsme ztrojnásobili počet uživatelů našich digitálních produktů.

Změnila se díky covidu nějak role vaší firmy?

Ano, z poskytovatele stravenek jsme teď spíše spolutvůrci technologických řešení, která pomáhají zaměstnavatelům a zaměstnancům, aby zůstali motivováni, byli zdraví, odpočatí a měli určitou finanční flexibilitu.

Odrazilo se to i v nabídce benefitů?

Současná krize je zkouškou pro všechny, ale má i svá pozitiva. Nám poskytla příležitost uzavřít nová partnerství, která by se pravděpodobně uskutečnila v mnohem delším časovém rámci. Velkou část nabídky jsme tak přesunuli i z důvodu bezpečnosti do online světa, spolupracujeme s e-shopy a online službami ze všech oblastí, ať už se jedná o jídlo, zdraví, sport, vzdělání či nákup knih.

Jaká nezbytná opatření jste museli během krize přijmout, abyste se více přizpůsobili požadavkům trhu na digitalizaci?

Předně bylo naším cílem zajištění rychlého a bezpečného řešení pro naše koncové uživatele. Ti mají nyní široké možnosti objednávání zboží a služeb online, využívání bezkontaktních způsobů plateb včetně Apple Pay a Google Pay, k dispozici mají mobilní aplikaci na vysoké úrovni, platformu Můj Up ke správě svých financí, exkluzivních nabídek a slev nebo služby cashback.

Kromě koronavirové krize váš obor v poslední době ovlivnil také stravovací paušál. Jaká je to pro vás změna?

Elektronické ani papírové stravenky s paušálem nezmizí, je to jen další možnost, u které navíc vycházejí postupně najevo nové komplikace, třeba administrativní náročnost pro zaměstnavatele nebo chybějící ochrana paušálních peněz před exekutory.

Jakou máte na paušál odezvu od firem a zaměstnavatelů?

První reakce ukazují, že firmy a jejich zaměstnanci paušál nevnímají jako benefit, ale spíš ho považují za součást mzdy. Stravenky jsou oproti tomu vnímány jako hmatatelný benefit. A ukazuje se, že pro firmy je při odměňování zaměstnanců důležité oddělit plat od flexibilní odměny, která se podílí na motivaci a blahobytu zaměstnanců.

Řeší firmy i neúčelovost paušálu?

Ano, i proto s námi většina firem, kterým není lhostejné zdraví zaměstnanců, zůstala. Uvědomují si totiž smysl účelové podpory stravování a vliv pravidelného obědvání na fyzické i psychické zdraví člověka. Vlastně si troufnu říct, že nás nakonec příchod paušálu, stejně jako krize spojená s koronavirem, spíše posílil.

Co tím myslíte?

Zejména eStravenky jsme dokázali za poslední dobu pro jejich uživatele hodně vylepšit a kromě samotného příspěvku poskytují zaměstnancům řadu nových výhod, které v paušálu získat prostě nelze. Jsou jimi třeba exkluzivní slevy a peníze zpět za nákup ve vybraných e-shopech přímo v aplikaci. Nebo největší věrnostní program v gastronomii Up Club, který je ve své současné podobě zaměřený na podporu útrat zákazníků v restauracích, dnes bohužel omezených jen na prodej přes okénko.

Jak to funguje?

Za útratu 100 korun v restauraci placených naší eStravenkou získá zákazník bonus ve výši 10 bodů, které se mu po dosažení hodnoty 100 bodů promění na peníze ve stejné hodnotě a on je může následně znovu utratit v restauraci. Těší nás pozitivní ohlasy našich uživatelů, že třeba právě tímto způsobem mohou přispět své oblíbené restauraci na „dýško“. Už je zapojeno přes 10 000 restauračních zařízení po celém Česku a my jsme takto rozdali de facto více než 30 tisíc obědů zdarma.

Co dalšího plánujete?

Další rozvoj elektronických stravenek a další výhody z jejich využívání. Právě elektronické stravenky umožňují zaměstnavatelům účelovou podporu stravování a zároveň budou nabízet čím dál tím víc výhod pro jejich uživatele. Proto právě eStravenky budou hrát podle mě v budoucnu prim.

Autor

Innovation Marketing Manager

otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…