Poslední rok z nás udělal fintech, tvrdí matador benefitů Nicoletti

Většina firem si díky pandemické krizi prošla za poslední rok výraznými změnami a mnohé byly donuceny k přehodnocení svých strategií. Někdy se však jednalo o pozitivní posun, jako na poli zaměstnaneckých benefitů. Své o tom ví generální ředitel společnosti Up Česká republika, Stéphane Nicoletti, jehož firma kromě covidu čelí i stravovacímu paušálu.

Jak se vyvíjelo vaše podnikání během koronavirové krize?

V prvních měsících po vypuknutí pandemie jsme museli výrazně urychlit proces digitalizace nabídky, aby vyhověla novým potřebám generovaným pandemií. Povedlo se a díky tomu jsme ztrojnásobili počet uživatelů našich digitálních produktů.

Změnila se díky covidu nějak role vaší firmy?

Ano, z poskytovatele stravenek jsme teď spíše spolutvůrci technologických řešení, která pomáhají zaměstnavatelům a zaměstnancům, aby zůstali motivováni, byli zdraví, odpočatí a měli určitou finanční flexibilitu.

Odrazilo se to i v nabídce benefitů?

Současná krize je zkouškou pro všechny, ale má i svá pozitiva. Nám poskytla příležitost uzavřít nová partnerství, která by se pravděpodobně uskutečnila v mnohem delším časovém rámci. Velkou část nabídky jsme tak přesunuli i z důvodu bezpečnosti do online světa, spolupracujeme s e-shopy a online službami ze všech oblastí, ať už se jedná o jídlo, zdraví, sport, vzdělání či nákup knih.

Jaká nezbytná opatření jste museli během krize přijmout, abyste se více přizpůsobili požadavkům trhu na digitalizaci?

Předně bylo naším cílem zajištění rychlého a bezpečného řešení pro naše koncové uživatele. Ti mají nyní široké možnosti objednávání zboží a služeb online, využívání bezkontaktních způsobů plateb včetně Apple Pay a Google Pay, k dispozici mají mobilní aplikaci na vysoké úrovni, platformu Můj Up ke správě svých financí, exkluzivních nabídek a slev nebo služby cashback.

Kromě koronavirové krize váš obor v poslední době ovlivnil také stravovací paušál. Jaká je to pro vás změna?

Elektronické ani papírové stravenky s paušálem nezmizí, je to jen další možnost, u které navíc vycházejí postupně najevo nové komplikace, třeba administrativní náročnost pro zaměstnavatele nebo chybějící ochrana paušálních peněz před exekutory.

Jakou máte na paušál odezvu od firem a zaměstnavatelů?

První reakce ukazují, že firmy a jejich zaměstnanci paušál nevnímají jako benefit, ale spíš ho považují za součást mzdy. Stravenky jsou oproti tomu vnímány jako hmatatelný benefit. A ukazuje se, že pro firmy je při odměňování zaměstnanců důležité oddělit plat od flexibilní odměny, která se podílí na motivaci a blahobytu zaměstnanců.

Řeší firmy i neúčelovost paušálu?

Ano, i proto s námi většina firem, kterým není lhostejné zdraví zaměstnanců, zůstala. Uvědomují si totiž smysl účelové podpory stravování a vliv pravidelného obědvání na fyzické i psychické zdraví člověka. Vlastně si troufnu říct, že nás nakonec příchod paušálu, stejně jako krize spojená s koronavirem, spíše posílil.

Co tím myslíte?

Zejména eStravenky jsme dokázali za poslední dobu pro jejich uživatele hodně vylepšit a kromě samotného příspěvku poskytují zaměstnancům řadu nových výhod, které v paušálu získat prostě nelze. Jsou jimi třeba exkluzivní slevy a peníze zpět za nákup ve vybraných e-shopech přímo v aplikaci. Nebo největší věrnostní program v gastronomii Up Club, který je ve své současné podobě zaměřený na podporu útrat zákazníků v restauracích, dnes bohužel omezených jen na prodej přes okénko.

Jak to funguje?

Za útratu 100 korun v restauraci placených naší eStravenkou získá zákazník bonus ve výši 10 bodů, které se mu po dosažení hodnoty 100 bodů promění na peníze ve stejné hodnotě a on je může následně znovu utratit v restauraci. Těší nás pozitivní ohlasy našich uživatelů, že třeba právě tímto způsobem mohou přispět své oblíbené restauraci na „dýško“. Už je zapojeno přes 10 000 restauračních zařízení po celém Česku a my jsme takto rozdali de facto více než 30 tisíc obědů zdarma.

Co dalšího plánujete?

Další rozvoj elektronických stravenek a další výhody z jejich využívání. Právě elektronické stravenky umožňují zaměstnavatelům účelovou podporu stravování a zároveň budou nabízet čím dál tím víc výhod pro jejich uživatele. Proto právě eStravenky budou hrát podle mě v budoucnu prim.

Ruben Vančo

Autor

Ruben Vančo MarCom and Performance Manager

otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…

Stéphane Nicoletti