FAQ

FAQ pro klienta

 

Co jsou kredity a estravenka?

Kredity (elektronické stravné) jsou digitální podobou papírových stravenek a jsou určeny na zabezpečení stravování zaměstnanců. Jejich nosičem je plastová debetní karta s čipem, tzv. Estravenka, vydávaná společností Up Česká republika s.r.o. 

Jak často mám kartu svým zaměstnancům dobíjet?

Je to na vás, stejně jako při objednávce papírových stravenek. Kartu lze dobíjet měsíčně, čtvrtletně i půlročně.

Jak se budou kredity objednávat?

Možnosti dobití účtu je přes Zákaznickou zónu dvěma způsoby:

  • přes import excelovské tabulky
  • dobitím jednotlivých karet

Jaká je platnost prostředků na kartě? 

Platnost je stejná jako u papírových stravenek, maximálně 15 měsíců. Prostředky nabité od 1. 1. do 30. 9. platí vždy do konce téhož roku. Prostředky nabité od 1. 10. do 31. 12. platí do konce roku následujícího.

Co dělat při expiraci karty?

O blížící se expiraci karet vás budeme informovat e-mailem se seznamem všech karet k obnově. E-mailem nás uvědomíte o tom, které karty chcete obnovit. My vám na ně automaticky převedeme peněžní prostředky z expirovaných karet.

Co s kartou a prostředky na kartě, když zaměstnanec odchází z firmy?

Pokud zaměstnanec odchází, je potřeba, abyste nám e-mailem zaslali požadavek na zablokování karty. Do doby zablokování zaměstnanec může prostředky utratit nebo si je vyměnit za papírové stravenky. Kartu není třeba vracet, ale doporučujeme její znehodnocení (přestřižení čipu), aby případně nemohla být zneužita.

Mohu objednat kartu pouze pro část svých zaměstnanců?

Ano, je to možné. V rámci jedné firmy od nás můžete odebírat estravenky i papírové stravenky. Záleží jenom na vás.

Je u stravenkové karty zachována daňová výhoda, jako je tomu u papírové stravenky?

Ano, nic se nemění - i u karty a elektronického stravného zůstává daňová výhodnost zachována.

Jak mohu kartu pro své zaměstnance objednat?

Pošlete nám údaje o vaší společnosti přes formulář Mám zájem o kartu, který najdete v sekci Zaměstnavatel. My vás budeme obratem kontaktovat.

Jak se karta k zaměstnanci dostane?

Karty jsou posílány hromadně na adresu zaměstnavatele. Karta je doručována v zalepené obálce spolu s informací, jak kartu používat.

Kdo může stravovací kartu dobít?

Elektronické stravné může na kartu nahrát pouze zaměstnavatel.

Je možné dát zaměstnancům vybrat, chtějí-li kartu nebo papírové stravenky?

Ano, zaměstnanec si může vybrat. V rámci jedné objednávky lze kombinovat papírové poukázky i elektronické stravné. V té samé objednávce lze objednat i další stravenkové karty.

Co mám dělat, když jsem zapomněl/a přihlašovací údaje do účtu v Zákaznické zóně?

Stačí kliknout v přihlašovacím okně na „Vygenerovat zapomenuté heslo“ a nové jednorázové heslo bude doručeno na Vaší e-mailovou adresu. Po přihlášení doporučujeme heslo změnit. 

Co mám dělat, když chci jako zaměstnavatel změnit přihlašovací údaje do firemního účtu v Zákaznické zóně?

Přihlašovací údaje můžete z bezpečnostních důvodů změnit pouze přes klientské oddělení Up Česká republika. Napište žádost o změnu přihlašovacích údajů na adresu: a po prověření dostanete nové přihlašovací údaje na Váš e-mail. 

Mohu zaměstnanci změnit přihlašovací údaje?

Zaměstnanci si mohou přes svůj účet měnit pouze heslo, přihlašovací údaje je možno změnit pouze přes klientské oddělení Up Česká republika. Napište žádost o změnu přihlašovacích údajů na adresu: a po prověření dostanete nové přihlašovací údaje na Váš e-mail.  

Mohu zaměstnancům aktivovat či blokovat karty?

Ano, karty můžete zaměstnancům aktivovat/blokovat prostřednictvím svého účtu v Zákaznické zóně v záložce „Estravenka“. 

Proč nevidím zůstatky na kartách zaměstnanců?

Zůstatky na kartách zaměstnanců nemáte k dispozici v souladu se Zákonem 122/2013 o ochraně osobních údajů.

FAQ pro partnera

Co mám dělat v případě problémů s platbou?

Pokud kartou nelze zaplatit, volejte naši klientskou linku +420 241 043 111. Připravte si k ruce váš kód partnera.

Co když zákazník nemá na kartě dostatečný zůstatek pro platbu?

Maximální denní limit pro všechny transakce je 500 Kč. Úhradu nad tento limit lze provést buď celou jiným způsobem než kartou, nebo kombinací platby Estravenky a doplatkem v hotovosti/běžnou platební kartou. Záleží na vás a vašem zákazníkovi, jaký způsob preferujete.

Jak lze kartou platit spropitné?

Úplně stejně jako u každé jiné karty. Záleží na vás a vašem zákazníkovi. Spropitné můžete spropitné připočíst k účtované částce tak, aby zákazník kartou zaplatit rovnou vyšší cenu včetně spropitného nebo zaplatit spropitné hotově.

Mohu akceptovat zároveň papírové stravenky i kartu?

Ano, samozřejmě. Počítáme, že ještě nějakou dobu bude souběžně fungovat akceptace obou druhů stravenek, papírové i elektronické.

Můžu se kdykoli rozhodnout pro jiný způsob akceptace karty, než jsem si zvolil na začátku?

Určitě, bez problémů. Kdykoli si můžete vybrat, zda budete využívat platební aplikaci, nebo POS terminál. Pouze nás prosím o této skutečnosti informujte.

FAQ pro uživatele

Co jsou kredity a estravenka?

Kredity (elektronické stravné) jsou digitální podobou papírových stravenek a jsou určeny na zabezpečení stravování zaměstnanců. Jejich nosičem je plastová debetní karta s čipem, tzv. Estravenka, vydávaná společností Up Česká republika s.r.o.

Neobdržel jsem přístupové údaje do účtu v Zákaznické zóně.

Nejprve se podívejte do nevyžádané pošty ve své e-mailové schránce a následně ověřte u svého zaměstnavatele, kterou e-mailovou adresu zadal na doručení Vašeho hesla. Pokud e-mailová adresa byla zadána správně, doporučujeme, aby Váš zaměstnavatel kontaktoval klientské oddělení Up Česká republika.

Co mám dělat, pokud jsem zapomněl přihlašovací údaje do svého účtu v Zákaznické zóně?

Stačí kliknout v přihlašovacím okně na „Vygenerovat zapomenuté heslo“ a nové jednorázové heslo bude doručeno na Vaší e-mailovou adresu. Po přihlášení doporučujeme heslo změnit.

Co mám dělat, když chci změnit přihlašovací údaje do svého účtu v Zákaznické zóně?

Přihlašovací údaje je možno změnit pouze přes klientské oddělení Up Česká republika. Napište žádost o změnu přihlašovacích údajů na adresu: a po prověření dostanete nové přihlašovací údaje na Váš e-mail.

Jak aktivovat kartu?

Kartu si můžete aktivovat ve svém profilu v záložce „Aktivace karty“ v Zákaznické zóně na www.estravenka.cz. Přihlašovací údaje jste obdržel/a e-mailem.

Může mi kartu aktivovat zaměstnavatel?

Ano, kartu Vám může aktivovat i zaměstnavatel.

Jaké zboží mohu kartou zaplatit?

Estravenka je určená výlučně na zabezpečení stravování, proto jí můžete platit pouze za stravu v restauracích a nebo nakupovat potraviny a nealkoholické nápoje.

Jaká je nejnižší a maximální suma, kterou mohu zaplatit?

Nejnižší suma není stanovena, můžete uhradit i jednu korunu. Maximální limit všech transakcí na den je 500 Kč.

Kde mohu kartou zaplatit?

Seznam partnerů, kteří přijímají estravenku, naleznete ve svém účtu.

Jak se ke mně karta dostane?

Karty je možné doručit hromadně na adresu vašeho zaměstnavatele nebo individuálně na vaši soukromou adresu. Karta je doručována v zalepené kartové obálce spolu s informačním letákem, jak kartu aktivovat a používat. Způsob doručení karty volí váš zaměstnavatel.

Jak je karta chráněna proti případnému zneužití?

Všechny transakce probíhají on-line. Při placení je v určitých případech vyžadováno zadání PIN kódu.

Je PIN pevně nastaven nebo si jej mohu změnit? 

Ano, PIN je pevně nastaven, tudíž jej nelze měnit.

Kde se mohu dozvědět svůj zůstatek na účtu?

Informace o aktuálním zůstatku najdete ve svém osobním účtu.

Může mít zaměstnavatel přehled o zůstatku na mé Estravence?

Zaměstnavatel nemá Váš zůstatek estravenky k dispozici v souladu se Zákonem 122/2013 o ochraně osobních údajů.

Co když dojde ke ztrátě či odcizení karty?

Pokud dojde ke ztrátě či odcizení karty, lze ji jednoduše zablokovat přes estravenkový účet, a tím ochránit prostředky na kartovém účtu. Kartu také můžete zablokovat zavoláním na zákaznickou linku 241 043 111. Následně lze požádat o vydání nové karty.

Za jak dlouho obdržím novou kartu v případě ztráty? 

Karta bude doručena do 7 pracovních dnů od data objednání.

Mohu doplatit část nákupu hotovostí nebo běžnou platební kartou?

Ano, je to možné.

Co mám dělat, když mi nejde zaplatit bezkontaktním způsobem?

V tomto případě, prosíme, zkuste platbu provést kontaktním způsobem – zasuňte kartu do platebního terminálu a zadejte PIN.