FAQ

FAQ pro klienta

 

Jak mohu kartu pro své zaměstnance objednat?

Pošlete nám údaje o vaší společnosti přes Kontakt. My vás budeme obratem kontaktovat.

Mohu objednat kartu pouze pro část svých zaměstnanců?

Ano, je to možné. V rámci jedné firmy od nás můžete odebírat eStravenky i papírové stravenky. Záleží jenom na vás.

Jak se budou kredity objednávat?

Možnosti dobití účtu je přes vaši Zákaznickou zónu dvěma způsoby:

  • přes import excelovské tabulky
  • dobitím jednotlivých karet

Mohu zaměstnancům aktivovat či blokovat karty?

Ano, karty můžete zaměstnancům aktivovat/blokovat prostřednictvím svého firemního účtu v Zákaznické zóně v záložce „eStravenka“. Pokud aktivujete karty svým zaměstnancům hromadně po doručení, budou karty aktivní až následujíci den. To samé platí pro hromadnou deaktivaci.

Je u eStravenky zachována daňová výhoda, jako je tomu u papírové stravenky?

Ano, nic se nemění, i u eStravenky zůstává daňová výhodnost zachována.

Jak se dostanu na firemní účet v Zákaznické zóně?

Klikněte na Zákaznická zóna a přihlašte se svých úřístupovým jménem a heslem. Přístupové údaje zasíláme na e-mailovou adresu personalistu zadanou do Smlouvy. Pokud jste přístupové údaje nedostali, napište nám přes Kontakt nebo zašlete e-mail na info@upcz.cz a po prověření dostanete nové přihlašovací údaje na Váš e-mail. 

Co mám dělat, když jsem zapomněl/a přihlašovací údaje do účtu v Zákaznické zóně?

Stačí kliknout v přihlašovacím okně na „Vygenerovat zapomenuté heslo“ a nové jednorázové heslo bude doručeno na Vaší e-mailovou adresu. Po přihlášení doporučujeme heslo změnit. 

Co mám dělat, když chci jako zaměstnavatel změnit přihlašovací údaje do firemního účtu v Zákaznické zóně?

Přihlašovací údaje můžete z bezpečnostních důvodů změnit pouze přes naše oddělení Zákaznické podpory. Napište žádost o změnu přihlašovacích údajů Kontakt nebo zašlete email na info@upcz.cz a po prověření dostanete nové přihlašovací údaje na Váš e-mail.

Mohu zaměstnanci změnit přihlašovací údaje?

Zaměstnanci si mohou přes svůj účet měnit pouze heslo, přihlašovací údaje je možno změnit pouze přes naše oddělení Zákaznické podpory. Napište žádost o změnu přihlašovacích údajů Kontakt nebo zašlete e-mail na a po prověření dostanete nové přihlašovací údaje na Váš e-mail.  

Jak často mám kartu svým zaměstnancům dobíjet?

Je to na vás, stejně jako při objednávce papírových stravenek. Kartu lze dobíjet měsíčně, čtvrtletně i půlročně.

Jaká je platnost kreditů na kartě? 

Platnost je stejná jako u papírových stravenek, maximálně 15 měsíců. Prostředky nabité od 1. 1. do 30. 9. platí vždy do konce téhož roku. Prostředky nabité od 1. 10. do 31. 12. platí do konce roku následujícího.

Jak se karta k zaměstnanci dostane?

Karty jsou posílány hromadně na adresu zaměstnavatele. Karta je doručována v zalepené obálce spolu s informací, jak kartu používat.

Kdo může stravovací kartu dobít?

Kredity (elektronické stravenky) můžete na kartu nahrát pouze vy, jako zaměstnavatel.

Co jsou kredity a eStravenka?

Kredity (elektronické stravenky) jsou digitální podobou papírových stravenek a jsou určeny na zabezpečení stravování vašich zaměstnanců. Jejich nosičem je plastová karta s čipem, vydávaná společností Up Česká republika s.r.o. 

Je možné dát zaměstnancům vybrat, chtějí-li kartu nebo papírové stravenky?

Ano, zaměstnanec si může vybrat. V rámci jedné objednávky lze kombinovat papírové poukázky i eStravenky. V té samé objednávce lze objednat i další eStravenky.

Co dělat při skončení platnosti karty?

O blížícím konci platnosti karty vás budeme informovat e-mailem se seznamem všech karet k obnově. ve svém firemním účtu v Zákaznické zóně označíte karty, které karty chcete obnovit. My vám na ně automaticky převedeme kredity z karet po platnosti.

Co s kartou a kredity na kartě, když zaměstnanec odchází z firmy?

Pokud zaměstnanec odchází, je potřeba, abyste nám e-mailem zaslali požadavek na zablokování karty. Do doby zablokování zaměstnanec může prostředky utratit nebo si je vyměnit za papírové stravenky. Kartu není třeba vracet, ale doporučujeme její znehodnocení (přestřižení čipu), aby případně nemohla být zneužita.

Proč nevidím zůstatky na kartách zaměstnanců?

Zůstatky na kartách zaměstnanců nemáte k dispozici v souladu se Zákonem o ochraně osobních údajů.

FAQ pro partnera

Co mám dělat v případě problémů s platbou?

  1. Platba mohla být zamítnutá z důvodu stavu karty. stav karty si může držitel karty ověřit ve svém osobním účtu.
    1. Kartu zatím neaktivoval. Držitel karty si ji aktivuje ve svém osobním účtu v Zákaznické zóně.
    2. Karta je dočasně zablokována. Zaktivovat ji může pouze jeho zaměstnavatel.
    3. Kartě skončila platnost nebo byla definitivně zablokována. Držitel karty musí požádat svého zaměstnavatele o obnovení karty.
  2. Na kartě je nižší zůstatek kreditů než je hodnota nákupu.
  3. Držitel překročil denní limit ve výši 500 Kč.
  4. Neposlal jste nám nové číslo platebního terminálu nebo vaše nové číslo obchodníka, pokud jste měnil tyto údaje. Informujte nás o této skutečnosti prosím Kontakt.

Co když zákazník nemá na kartě dostatečný zůstatek pro platbu?

Maximální denní limit pro všechny transakce je 500 Kč. Úhradu nad tento limit lze provést buď celou jiným způsobem než kartou, nebo kombinací platby eStravenkou a doplatkem v hotovosti nebo jinou platební kartou. Záleží na vás a vašem zákazníkovi, jaký způsob preferujete.

Jak lze kartou platit spropitné?

Úplně stejně jako u každé jiné karty. Záleží na vás a vašem zákazníkovi. Spropitné můžete připočíst k účtované částce tak, aby zákazník kartou zaplatit rovnou vyšší cenu včetně spropitného nebo zaplatit spropitné hotově.

Mohu akceptovat zároveň papírové stravenky i kartu?

Ano, samozřejmě. Počítáme, že ještě nějakou dobu bude souběžně fungovat akceptace obou druhů stravenek, papírové i elektronické.

Můžu se kdykoli rozhodnout pro jiný způsob akceptace karty, než jsem si zvolil na začátku?

Určitě, bez problémů. Kdykoli si můžete vybrat, zda budete využívat platební aplikaci nebo POS terminál. Pouze nás prosím o této skutečnosti informujte Kontakt.

Co je eStravenka?

eStravenka je bezkontaktní platební karta s čipem, která je nosičem kreditů (elektronických stravenek). Kredity jsou digitální podobou papírových stravenek a jsou určeny na zabezpečení stravování zaměstnanců. eStravenku vydává společností Up Česká republika s.r.o.

Jak funguje eStravenka?

Stejně jako běžná platební karta. Všechny transakce jsou ověřovány on-line. Při kontaktní platbě čipem je vždy vyžadován PIN. Při bezkontaktní platbě do 500 Kč je možné platit bez zadání PINu. eStravenka má denní limit ve výší 500 Kč.

 

FAQ pro uživatele

Jak se dostanu na svůj osobní účet v Zákaznické zóně?

Klikněte zde a přihlaste se svým přístupovým jménem a heslem. Přístupové údaje zasíláme na e-mailovou adresu zadanou vaším zaměstnavatelem.

Neobdržel jsem přístupové údaje do účtu v Zákaznické zóně.

Nejprve se podívejte do nevyžádané pošty ve své e-mailové schránce a následně ověřte u svého zaměstnavatele, kterou e-mailovou adresu zadal na doručení Vašeho hesla. Pokud e-mailová adresa byla zadána správně, doporučujeme, aby váš zaměstnavatel kontaktoval Oddělení zákaznické podpory Up Česká republika.

Jak si aktivuji svoji kartu?

Kartu si můžete aktivovat ve svém osobním účtu v záložce „Aktivace karty“ v Zákaznické zóně na www.estravenka.cz. Přihlašovací údaje jste obdržel/a e-mailem. Karta můžete ihned po aktivaci použít.

Kde mohu kartou zaplatit?

Kartu je možné použít v provozovnách označených logem UP Česká republika na území České republiky. Seznam partnerů, kteří přijímají eStravenku, naleznete zdenebo ve svém osobním účtu. Pokud máte oblíbenou restauraci nebo jinou provozovnu, kde eStravenku nepřijímají, dejte nám o ni vědět zde. Oslovíme ho s nabídkou na zařazení do naší sítě partnerů.

Proč mi byla zamítnuta platba?

 1)    Platba mohla být zamítnuta z důvodu stavu karty. Stav karty si můžete ověřit ve svém osobním účtu.

a)    Kartu jste zatím neaktivoval. Aktivujte si ji prosím ve svém osobním účtu v Zákaznické zóně, nebo o to požádejte svého zaměstnavatele.

b)    Karta je dočasně zablokovaná. Zaktivovat ji může pouze Váš zaměstnavatel, požádejte ho o to.

c)    Kartě skončila platnost nebo byla definitivně zablokovaná. Požádejte svého zaměstnavatele, zda vám již objednal obnovenou kartu.

2)    Zadal jste sumu, která je vyšší než zůstatek kreditů na kartě.

3)    Překročil jste denní limit ve výši 500 Kč.

4)    Obchodník není součástí UP ČR partnerské sítě. Pokud máte oblíbenou restauraci nebo jinou provozovnu, kde eStravenku nepřijímají, dejte nám o ni vědět zde. Oslovíme ho s nabídkou na zařazení do naší sítě partnerů.